Hårfärg x 6!



Jag tyckte att det skulle vara kul att fixa frillan lite såhär i utlandet så att man kunde få en lite nyare look! Jag bestämde mig för en (med svenska mått) mörkblond färg enligt färgkartan. Efter tre misslyckade försök och en otroligt kycklinggul josse sa jag att det inte skulle duga! Vi försökte istället oss på en mörkare ton. Jag ville ha en brun ton och min frisörvana superkvinna (Malin) rådde mig att välja en färg med en gnutta röd i för att undvika det gröna resultatet som tydligen är vanligt hos blonderade som vill bli brunetter! Jag ville inte bli grön, så vi diskuterade (så gott det gick med kineser som inte pratar engelska) och tillslut hittade vi en färg som skulle passa. Vi hade till och med en bild som dom kunde gå efter!

Tydligen skulle denna förvandling bestå i tre steg. Först blev jag grååå som en gammal gammal gumma! Sen blev jag rödlätt ljusbrun och det såg i jämförelse med tidigare färger riktigt snyggt ut. Men det sista steget skulle ge mig en mörkare brun ton som skulle passa mig mycket bättre. Nu i efterhand var det ett dumt beslut!!! Killen hade uppenbarligen aldrig blandat en brun hårfärg tidigare för det som såg lila ut ett tag blev KOLSVART och blev ett dråpligt slag för min kalufs! Inte bara är det en ful, dassig, risig svart färg som gav det den där svinto-looken, dom färgade mina öron, min panna och min nacke grå!

Ni ser ju på näst sista bilden att den ljusbruna färgen faktiskt inte är så tokig ändå.... SUCK!

Det blev mindre kalabalik när jag såg resultatet och vägrade låta dom fortsätta. "Chefen" ville platta mitt hår för att det skulle bli mer likt hon på bilden och tydligen framkalla den brua färgen! Jag reste mig rakt upp ur stolen och sa att jag vägrar att betala för det. dom har förstört mitt hår så jag gick raka vägen ut därifrån!

Dawid, Malin och vår oumbärlige Hao (som kan flytande kinesiska) stod kvar i säkert tjugo minuter och slogs för min heder och mitt hår.

Det slutade med att vi betalade 100 spänn för 6 omgångar färg som totalförstört mitt hår med deras löfte om att få tillbaka dom om vi kunde hitta någon som skulle kunna lyckas med den färgen vi hade önskat... Pinsamt alltihopa! Vilken yrkesman skulle låta en kund gå igenom det här utan att ens få så mycket som en ursäkt? En läxa lärd den hårda vägen. Vi får se vad jag ska göra nu...

Jag lägger upp en bild senare, har inte kameran här :(



SHANGHAI i morgon!!

Några dagar av lite fest, lite skoj, lite sightseing och mycket shopping!! :)



Lite snabb recap bara:

Vi var på zoo, det var öde på människor, men lite djur såg vi, dock inga pandor :(

Vi käkade middag med alla svenskarna på Brazilian Steak House! KÖTTKÖTTKÖTT!!! Lägger upp bilder sen!

Vår skola (HKR i kristianstad) är helt kass. vi har inte fått något som utlovades oss när vi sökte till programmet. Inte ens kurserna är de samma. Vi har själva fått styra upp nya kurser med universitetet i Ningbo. Riktigt dåligt av HKR! (skriver med negativiteter om det sen)

Just det! Hösten är här! Värmen är borta och regnet och stormen har tagit dess plats.


Hmm... det var nog de stora.


På tal om "stora", vad gillar ni den här killen?


Jo det är sant! Men jag såg den inte med egna ögon för då hade jag inte suttit här i Kina idag...



Jag hör av mig när vi kommer hem!!

KRAMAR

Kommentarer
Josse i Kina

Förresten sitter jag bakom den där folksamlingen på en av bilderna. Kul i början, man kände sig som en kändis, men efter tre timmar började man lessna på att folk tittade och pekade... KRAM

2008-09-29 @ 20:38:02
URL: http://josseodawidgoeschina.blogg.se/
Charlotte

Men jösses vilken stor äcklig en, det ser ju ut som om kräket ha solglasögon på sig! Eu!!

Du kanske skulle uppsöka en hipp frisör i shanghai istället? kramen

2008-09-29 @ 23:46:54
Martina

Hahahahaha! Ariel, att du inte bara färgade håret ceris-rosa med en gång. Då hade du kanske inte behövt gå igenom hela färgskalan på en dag:) Kan skicka över min favorit chokladtoning om du vill;)

Hoppas att Shanghai blir kanon, shoppa lite åt mig också! Kram

2008-09-30 @ 08:46:28
Malin & Mattias

Helt sannslöst!! Varför var de så många? Saknar dig! KRAMAR

2008-09-30 @ 21:59:51
Pullan

jag vet inte varför, men jag tyckte du passa i horblond!!

2008-09-30 @ 22:37:21
URL: http://paulinasjolins.blogg.se/
Gustav

Håller med föregående talare, det blonda var ju lite spännande ;-)

2008-10-01 @ 22:45:20
Anonym

Godnatt! Fin blogg! :)

2008-10-01 @ 22:52:14
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0