Shanghai, Baby!

Ahh... Shanghai! Shopping paradise of the world! :)

Vi har precis kommit hem från en intensiv, men framgångsrik dag på billighets- (fejk-) marknaden! Jag har hittat saker som gör att hjärtat skuttar lite extra! Fiina fiina plånböcker! Så nära äkta vara man nästan kan komma. Dawid hittade Ralph Lauren pikéer för 35 spänn styck och en vindjacka från Peak för 200 riksdaler! Det är så enkelt när den kinesiska Yuanen ligger lika som kronan (1¥ = 1kr).

Dawid är en grym prutare! Jag hade ingen aning om hans dolda talang :) Visst har vi blivit utskrattade, utskällda och utkörda ur "butiker" när man gett ett skambud, men lika snabbt ropar dom tillbaka en när man går därifrån för att det inte passar. "okej! Okej! Okej! for you, no one else, special price!" och så får man börja förhandlingen. haha! Samma visa överallt! Dawid fick ner mina vackra "chanel"-skapelser från 1800 till 200 kronor och hans peakjacka från 1250 till detsamma! Men det tog också uppemot en timme. Mina tjusiga skor kostade 60 kr och dom ska jag ha på mig ikväll! Ladies Night! Gratis Margaritas till midnatt! :)

 Mina nya darlings!



En viss bror har några jeans att se fram emot och vi spanar lite på Goose-jackorna också, Dawid kan nog jobba ner dom till ett väldigt överkomligt pris! ;) Även slipsar finns i många fina varianter!





Resan hit gick som smort, vi hittade en buss som tog oss snabbt och lätt till centrala Shanghai och där undvek vi alla taxichaffisar som ville att vi skulle åka i deras bil! De som haffar en vid busstationen vill ha 100-200 spänn för en resa man kan få för 25-35 på taxametern. Galenskaper :) Vi hittade en ärlig taxi som körde oss till hotellet som var riktigt fint med tanke på de 303 kr/natt vi betalar. Absolut värt sina 3,5 stjärnor! Vi bor på 8e våningen av 37! Men det saknas visst några våningar :)

Nu ska vi ut och käka!

Vi bloggar lite mer sen!!

Kram på er!


Kommentarer
Jessica

Fiiiiiinaaa skor Josse!! Vilka kap ni har gjort:) Kul när man kan känna sig som en riktig märkesladie,utan att det kostar skjortan! Ha det fortsatt fint! Kram

2008-10-01 @ 18:21:21
Mamma

Suck, vilka snygga grejer. Har du inte hittat nåt fint till din mor? :-)

Bra att ni rekar lite innan Lina kommer. Bra jobbat Dawid!! PUSS!

2008-10-01 @ 20:40:43
Malin

Åhhh vad fina skor! Men vi vill ju se bättre bild på håret ju!



Ps jag har storlek 39 ;)

2008-10-02 @ 10:25:40
URL: http://www.mallansblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0