Nattamat!

Igår när klockan krupit över ettstrecket och vi fortfarande var vakna, insåg vi att vi inte hade ätit sen eftermiddagen... Då började magen kurra lite extra! Så efter väldigt lite om och men blev det att klä på sig utomhuskläder (alltså nåt annat än pyjamas) och springa upp till vägen och vinka på taxi! VI MÅSTE HA MC DONALD'S! Så en halvtimme senare satt vi och käkade burgare :) Det tar typ 30 minuter att åka in till stan och kostar 25 kronor. Borde tipsa svensk taxi om kinataxa!

Vi tog oss varsina skrovmål och gick mätta och belåtna därifrån... Plånboken var då ytterligare 36 kr lättare. 25 kr tillbaka och vi kunde nöjt kliva in genom dörren till hotellrummet och hoppa upp i sängen utan att ha gjort av med mer än 86 kronor :)


Det hade tydligen varit fest! Någon radade upp sina 600ml flaskor Tsing Tao utansför hissen :) Bra plats!




Lite underhållning i taxin. Nästan alla taxibilar har en liten tvskärm i nackstödet på passagerarsätet där man kan roa sig med lite spel och informationsfilmer på kinesiska om resan skulle bli lång :) Själv blir jag bara åksjuk!



Mc Donald's, baby! 02:02 :) Är man hungrig så är man!



Idag har min förkylning blivit tio gånger värre! Hade sjukt ont i halsen hela dagen igår, men det försvann mot kvällen och idag är jag så gott som kry i strupen. Men jag kan knappt andas genom näsan och den rinner och kliar så jag tror att jag blir tokig! Men även denna gång har jag en man som ställer upp! Just nu är han iväg med killarna och äter (var nog mest en ursäkt att slippa ut ur bakterie härden detta rum har blivit) och han ska ta med lite mat till mig :) Jack's supergoda sallad med vinägrett, som har blivit standard, och en kao yumi bang (grillad majspinne ;) ) Han är för söt min kille!


Snoriga pussar! Ahh..aahh..tjooooo!!!


Kommentarer
Mamma

Krya på dej Gumman! Be Dawid om en goood kopp te så känns det bättre.

2008-10-26 @ 15:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0