Halvdan skoldag

Idag hade vi grammatiklektion klockan ett, men jag kännde att om jag skulle sitta och rabbla kinesiska uttal i två timmar skulle halsen ge upp totalt.  Så, det fick bli ytterligare en sjukdag. Dawid hade sina egna anledningar till att inte gå och jag stöttar honom till 100%.

Klockan 14:40 hade vi däremot en föreläsning i Business Culture inplanerad och den ville vi bara inte missa. Det är den enda lektionen på den här skolan som känns givande just nu. En Kanadensisk lärare, med en orehörd karisma och skimrande rött hår, har gjort att intresset för Kina har vaknat lite igen.  MEN jag hostade så mycket att ingen kunde höra vad rödluvan sa, så jag fick gå hem igen :( Orättvist... Hörde visserligen inte själv vad han sa, så det var väl inte värt å stanna. *sur*
Men Dawid fick stanna och suga i sig visdom och bli en större männsika...

Inte bara går jag miste om min utbildning på grund av den här jäkla hostan, men toapappret tar ju slut hela tiden också!!! Efter som att jag hostar så det värker i hela bröstet, måste jag dricka hela tiden, och när man dricker hela tiden, så måste man kissa hela tiden, och måste man springa på toa hela tiden blir man ju andfådd och så börjar man hosta igen! En jäkla rundgång det där. :/

Dawid gick till apoteket på hörnet igår och köpte lite medicin till mig. Tydligen är det inga problem att få tag på antibiotika över disk här :)
Han köpte nån äcklig sirapsliknande geggamoja också... Blä. Får se om det hjälper.


Hittade "samma" tabletter på FASS.se och det verkar rimligt ofarligt.



Hade lite problem med att läsa instruktionerna...



Äckelpäckelgeggamoja...


Jag hoppas att något av det här kan göra lite skillnad, för det kan bli lite jobbigt ibland när det känns som att man ska hosta upp lungorna om man sen ska behöva svälja ner dom igen! :S Det kan bli otrevligt.



Här kommer Dagens Rudolf, enjoy! ;)





Wienerbradds på er alla!

Puss

Kommentarer
Systeryster

visselvisselvissel jaaagh?!!?!?!

mohaha...



nu har nån komenterat. grattis.. neerd...;)

2008-10-29 @ 18:33:30
URL: http://paulinasjolins.blogg.se/
pullan

ser du nå tåg karin? iiinte jag heller!!

2008-10-29 @ 18:52:56
URL: http://paulinasjolins.blogg.se/
Mamma

Nu håller vi tummarna för att kuckelimuckmedicinen som Dawid köpte på gatan, skall göra susen.

För så där kan du ju inte hålla på :-(

2008-10-29 @ 19:57:18
Anonym

Dom kör typ kött.

2008-10-29 @ 22:54:49
Jessica

Lilla sjukling..! Hoppas verkligen du piggnar till snart! Vad sägs om Sunemarathon när ni kommer hem:) Kraam

2008-10-30 @ 12:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0