En helskön helg!

Tjing tjong, alles!


Äntligen är jag så gott som nöjd med bloggens utseende! Tillslut, efter mycket frustration lyckades jag även få ordning på kommentarsidan, som innan inte sett ut om någonting alls! Men många långa kod- och stilmallar och några bortslitna hårtussar senare så kan man väl säga att jag är nöjd.

Det har varit en bra helg! Malins vänner från Göteborg har varit på besök och det livade minsann upp partystämningen! :) I fredags åkte vi alla (utom två) i klassen in till stan och åt på den canadensiska restaurangen som vi prövade i förra veckan. Det är, har vi märkt, ett lotteri på det stället när det kommer till maten. Jag har haft tur båda gångerna och fått underbart god mat! Saftig köttbit den ena gången och en finfin kycklingfile med grilat bröd den andra och båda gångerna en riktigt fräsch sallad med smaskiga dressingar :) Vissa fick däremot oätligt starka grytor när de bett om svaga eller helt enkelt fel rätt! Men blir det bra så blir det bra!


Jag var så hungrig att jag glömde ta kort på min egen talrik, men Trannies var av samma kaliber! (När hon väl fick den typ en halvtimme senare)

Sen gick vi vidare till vårt standradställe Le Cargo där vi vet att de serverar starka och billiga drinkar och spelar riktigt bra västerländsk musik! Såklart spelade vi tärning, som kineserna gör på alla uteställen. Riktigt kul partytips!




Därefter blev vi visade till ett nyöppnat ställe som var riktigt riktigt kul! Stort och riktigt snyggt! Det var inrett med rör och rattar och pumpar över hela väggarna, som i ett gammalt maskinrum, men med STORA lampkronor i hela taket! Så snyggt, men tyvärr fick man inte fota där inne... :(

Men det gjorde jag ändå! ;)

Lite obehagligt när de batongutrustade vakterna började gå emot en, med arga blickar! Men då viftar man lite oskyldigt bort det och loovar att man ska stopa undan kameran ... Men jag var lite busig och gick därifrån när kvällen var slut med omkring 100 bilder hihi. Oops....!



Det var riktigt härlig stämning på 88!



...med extraordinära drinkar!!!



...och förstklassig underhållning ;)



...och typiskt kinesiska toaletter! :)



Helt enkelt en helkväll med kinesiskt kul!!





Lördag!

Efter en seen fredag blev följande dag spenderad i sängen framför filmer :)

Men när kvällen närmade sig började en tjejkväll med karaoke ta form! Det finns nämligen otaliga karaokeklubbar över Kina, som ligger i vart och vartannat gathörn. Det finns dock en hake! Många (alla?) av dessa klubbar sägs ha så kallad "plusmeny", vilket har gjort att vi har hållit oss på stora avstånd från dessa ställen. Med "plusmeny" menar jag alltså... karaoke med "happy ending"... eller rättare sagt, män kan även välja att köpa kvinnligt sällskap på dessa hak. Det är alltså inte bara oskyldig karaokesång, men KAN självklart också vara det!

Vi bestämde oss ändå för att prova på ett av de största och finaste "KTV" som finns i Ningbo för att sjunga oss hesa! Och det var inte alls som vi föreställt oss! Inte en nöjesflicka så långt ögat kunde nå, inga skabbiga små korridorer eller annat sunkigt. Det var jättefint! Stor, trendig, stenbelagd lobby, med discobelysning och riktigt häftig inredning. vi beställde ett rum för 6 personer och fick en rymdskyttel-inspirerad cylinder med big screen tv och vadderat tak! Microfoner, maracas och tamburiner stod framställda och utanför rummet fanns en liten supermarket där man kunde köpa alkohol, mat och snacks :)

Tyvärr blev det missförstånd med pengarna och vi hade betalat med en falsk 50-lapp och varken vi eller dom ville ge den andre rätt, så vi gick till ett nästan lika fint ställe lite längre bort ! Synd... men vi hade kul ändå! :)

Därefter var det bara att klämma i med gamla goa Backstreet Boys låtar, Tina Turner, Abba och Beyonce! Det var ett riktigt lyckat ställe för en förfest eller bara lite underhållning :)



Inte riktigt lika fint som det första stället, men ändå helt okej! :)




Sara, Johanna och Malin rockar hårt!


Ojojoj... det här blev ett långt inlägg känns det som.... puh.


Det var en härlig helg i alla fall!

Idag åkte jag och Dawid in till stan igen och tog oss en Pizza Hut :) No noodles today!



PUSS PÅ ER!

Kommentarer
Systeryster

Hej! Jag ser framemot en karaokematch när vi kommer! sjungupp ordentligt!



jag har en överraskning till er på min blogg.. check it out... =)



Puss lillsis

2008-10-19 @ 20:04:22
URL: http://paulinasjolins.blogg.se/
mamma

Snygg blogg! Bra jobbat.

Vilken tung helg du verkar haft :-)

Lite lurig toalett, speciellt med tanke på de starka drinkarna....Gäller att hålla sig flytande

:-)Pass upp för Lina när hon kommer...hon är grym på Karaoke, ja eller Singstar. Såg du höstbilderna?

2008-10-19 @ 20:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0