Det vankas gåvor :)

God afton små vänner!

Idag har det varit ännu en riktigt varm dag. Vi gick till skolan vid halv-tjugo i nio som vanligt när vi börjar nio, och stannade till vid ett litet matstånd på vägen för att köpa "frukost". Frukost här nere verkar mest vara ett sätt att tala om när på dygnet man äter och inte vad det är man stoppat i sig. Det är nämligen samma sak som serveras morgon, midag, kväll. Rätt segt när man ska avgöra vad som ska intas till "lunch" när man redan ätit detsamma till "frukost", som man åt till lunch dagen innan och till "middag" dagen före det... Det kan bli lätt enformigt.

Därför åkte jag och Dawid in till stan idag för att få lite omväxling till lunchmålet. Det blev en brittisk pub i Lao wai tan (utläningsdistriktet dit man åker när man tröttnat på ris och nudlar och oidentifierbara grytor av alla de slag) där de serverade lunchburgare och sallader. Det brukar vara överpris och kanske inte ritkigt som man föreställer sig när man beställer, men det är i alla fall lite bekant :)

Vi tog en liten promenix på stan innan värmen tvingade oss in i en taxi och hem igen. På morgonen är det lätt att klä sig i varma långbyxor och en mysig schal eller tröja, men allt eftersom dagen lider, är det inte så mysigt längre! Speciellt som solen inte skiner särskilt ofta utan värmen har en mycket fuktig och kvävande karaktär.

Vi slutade i alla fall skolan innan lunch så vi hade en hel dag på oss att bara slappa och ta det lugnt.

I morgon lutar det nog åt att man tar sig in till stan för lite middag och kroghäng med de andra! Tror att Malins kompisar från Götet skulle göra oss sällskap i helgen, så det blir förhoppningsvis en frisk fläkt!





Hmm... jag undrar vem/vilka som har varit så snäll/a att jag till och med gjort paket!
Om tre månader får den/de veta ;)


Vi hälsar och vinkar och saknar er så mycket här nere från Asien!


Zàijiàn!
(Hejdå!)

Kommentarer
lillstrumpan...

ååh vad spännande... jag ska göra mitt bästaste för o vara snäll så kanske jag med får ett :) här i hösten behöver man inte svettas iallafall. även om solen skiner. ne nu ska jag göra mig i ordning, får främmande av två tjejer. vi ska ha taco/vinkväll =) how lovely!

2008-10-16 @ 18:22:48
URL: http://paulinasjolins.blogg.se/
Louise

Hej Josse, gissa vem som hittat hit! Måset hålla koll på exkordokombon... himla kul.. vad ska man göra för att ha chans på paketen, haha! Ha de jättebre nu! kram kram



Louise

2008-10-17 @ 21:36:36
Jessica

Hej svejs!

Förstår den medkänsla du vill frambringa när du skriver om luftfuktigheten, men befinner man sig i höstiga Sverige så känns den ändå rätt lockande;) Ha det toppen! Vi saknar er också:) Kraam

2008-10-18 @ 18:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0