Blä.

En stoor kackerlacka springer över golvet precis när man tänder lampan och ska gå och borsta tänderna...! Och så hinner den precis gömma sig i nåt litet lönnfack i väggen innan jag hinner fram med fångstglaset. För lönndörrar och hemliga rum måste dom ha, för jag vill inte riktigt än acceptera att kackerlackor besitter övernaturliga krafter. De sätt dessa varelser lyckas försvinna på är alltså abra-kadabra-hokus-pokus-häpnadsväckande!

VÄNTA!

He's baack!

Fasen, lyckades inte smyga mig förbi den här gången heller.... Men NU har jag i alla fall glaset i högsta hugg! Om han ger sig på en utflykt till så ska jag ta honom!

Och övermodig som han var, så gav han sig på ett försök till! Och där åkte han dit!



Jag vet att dom inte är några amerikanska jättemonster, men det är tillräckligt för att det ska krypa i kroppen och tillräckligt för att man ska se (verklighet eller inbillning?) att det rör sig i ögonvrån vart man än vänder sig.

Nu är det bara det lilla konststycket att få krypet från glaset på golvet till vattnet i toaletten.....


Wish me luck!

Kommentarer
Mamma

Vilken gastkramande äventyr. En riktigt Halloweenstory mo ha ha... Jag ryser...

2008-10-31 @ 22:16:55
Ann-Louise [En bulle i ugnen]

Haha hoppas du fick krypet från glaset till toaletten. :P Hu, jag ryser. Det kryper i kroppen på mig med.



Usch här om veckan hade jag fått en fästing på... (host) min ena vårtgård. Fy!!! Det var inte skönt. Kunde den inte ha satt sig på något mindre känsligt område...



Ha en härlig helg!

2008-11-01 @ 12:17:27
URL: http://annlouise.blogg.se/
Martina

Vissa gånger när jag läser din blogg önskar jag sååå att jag också var där...men gånger som denna är det sååå skönt att jag sitter hemma i Sverige nu när hösten har kommit o inte ens spindlarna vågar sig fram:) Hoppas du känner dig kryare snart!! Kram

2008-11-01 @ 12:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0