Big in Japan? - Liten i Kina...

Josse e sjuk... Stackars lilla Josse. Det är visserligen fortfarande jag som skriver, men när man är sjuk får man tycka synd om sig själv och därmed hänvisa till sig själv i tredje person... :) Stackars lilla sjuka Josse...

Det är inte så farligt egentligen, en vanlig förkylning med lite feber. Man kan lätt bli lite ynklig när man ligger nedbäddad och med en underbar kille som köper mat och vatten åt en, kokar te och klappar en på huvudet. Men nu är han i skolan och är duktig så då får man klara sig själv. Det går i alla fall lite lättare när man har en sån här fin sjukling-tröja på sig!

Söta apan Happy ser inte så värst happy ut...Nysning :) (En liten nysning fastnade på bild!)

Jag hittade den igår i en liten butik på andra sidan Campus för 25 kronor. Det är en ledsen liten apa på och så står det HAPPY med stora bokstäver :) Lite motsägelsefullt, så jag var tvungen att ha den! Den har en liten ramsa också, som jag inte riktigt får ihop... "Step-by-step is tre true goal of your final scene in the picture of life..."  Eh... okeejj.... :) Det kanske är någon såndär poetiskt mystisk framgångssaga, vad vet jag? Gullig t-shirt i alla fall :)

Vi åkte cykeltaxi dit, men jag hade inte kameran med mig! Men nästa gång ska jag dokumentera det, för det var jäkligt kul och jäkligt skramligt!

Jag hittade några nya favoriter i en annan liten butik också... Mina små kinesiska prinsessor! Små målade träfigurer som är sötare än socker :)




Nu börjar det bli lite ansträngande för nacke och axlar att sitta här, så jag ska ta och krypa tillbaka ner i bädden. Den hårda, med fjädrar som sticker upp genom madrassen... Men man sover som en stock ändå!


Hoppas ni har det bra i kalla, höstiga, vackra Sverige! Här är det 22 grader, men det känns ändå att hösten börjar krypa ner även till de här breddgraderna.

Puss på er!


//Sjuklingen


Kommentarer
Charlotte

Stackars lilla Josse, hoppas du blir frisker snart. Vilka söta små kinadockor, sånna vill jag mä ha!

Du förresten, har inte fått nån uppdatering om håret, hur gick det med det? kram

2008-10-07 @ 14:15:40
Charlotte

Könstigt, skrev just en kommentar som inte kom med. Jag är lite kär i dina kinadockor, mycket söta. Hoppas du blir frisker snart, har själv precis återhämtat mig från en monsterförkylning,kramen!

2008-10-07 @ 14:25:52
Charlotte

Mäh! Där var den visst..

2008-10-07 @ 14:27:55
Sofia

Ja stackars lilla sjuklingen! Inget kul att var sjuk utomlands. Bara om man får tag i stark medicin, det fick jag i Usa, haha ;) Medicin av sån kaliber säljer de inte receptfritt i Sverige!



Jag är också nyfiken, hur gick det egentligen med håret??



Många kramar!

2008-10-07 @ 15:26:22
Mamma

Hoppas du snart blir bättre Gumman! Vad skööönt att du blir lite ompysslad.

Det är jättefina höstdagar här nu. Den sköna varma badtunnan sitter riktigt bra i rusket.

Fråga Lina :-)



//Pussar

2008-10-09 @ 22:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0