Alla barnen gick till skolan...

...Utom Josefin, för hon käka' medicin!

Blä! Feber inatt, sönderhostad hals, täppt och konstant rinnande näsa, problem med att säga "N"...!
Jag citerar min syster:

"Babba, babba, var ä dässprejed?!"


Snytpappret vid sängen är nästan slut och stackars Dawid måste dela säng med mitt elände! I morse när han gick upp och gick till skolan hade han fått lite ont i halsen... Hoppas att det stannar vid det, så att han slipper bli sjuk!



Jag får städa ikväll...


Och en liten korrigering från ett tidigare inlägg där vi tackar Sjölyckan för paketet som kom med posten. Vi glömde ju bort att tacka boktanten PreggoMalin Panke för sitt bidrag! Tack, Malin! Det kommer att komma väl tillpass :) Mysiga böcker på Svenska uppskattas här nere, tro mig!


Men just förtillfället är all typ av läsning och tankeverksamhet lite för avancerad, så jag ska återgå till den syssla som förmodligen mest förslappar min hjärna, men som passar så bra för en snuvig förmiddag i Kina, nämligen:






Puss och Kram (om ni vågar!)

*hooost, rossel, hohohooosst..*

Kommentarer
Rulle

Suck! Ta en wirre var dag och ni slipper att vara sjuka. Det är nog årets influensa som ni fått....??? den brukar väl starta i Asien.. Jajaja jag är svårt sjuk nu efter Kalmars ryck i helgen, men vi kämpar på som klar 2:a.... och frölunda kommer närmre färjestad,, känns bra :) //Pappa

2008-10-27 @ 13:43:29
farmor

Hej. Du, Josse kan vara lugn, Frölunda har inte en

chans, men det går trögt för oss, det är ju bara

början. synd att du ska vara förkyld så mycket, men

gör som pappa säger, ta dig en jäkel, det blir så

mycket roligare då. Skål på dig, och David.

Farmor

2008-10-27 @ 17:31:16
Charlotte

Stackars lilla josse, förkyld igen, inte bra! Vilken tur att Räddningspatrullen skickade ner lite proviant som du kan trösta dig med! Hoppas du friskar till dig snart, kram å gos!

2008-10-27 @ 19:45:22
Kim ♥

krya på dig!

2008-10-27 @ 19:51:16
URL: http://bitemebitch.blogg.se/
Mamma

Lilla Pluring! Jag funderar på att ta en tur till dig med nässprayen. Risken är väl att jag fastnar i tullen med den... :-) Kram!

2008-10-27 @ 21:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0