Jag vill jag vill jag vill...

...äta kött ikväll!!! Brazilian Steak House.... *dreggel*

Men det regnar så förbaskat, att det ska nog mycket till för att jag ska släpa mig ut i det här vädret. Dawid är inte så värst sugen han heller har han gjort klart för mig :) Men det hade ju varit så gott med saftiga köttbitar av alla de slag, serverade vid bordet på stora spett och svärd! ...och till det ett stort glas rött vin.... mmm.... 

 
Det är nog en månad sen sist för mig!!!


Men nu tror jag hela himlen har öppnat sig, för det dånar ordentligt utanför förnstret. Precis som tidigare idag när vi skulle till skolan, då fastnade vi mitt i ett skyfall! Dawid hade sagt åt mig att gå i förväg när han skulle köpa lite frukost, så jag tog med mig paraplyet och gick mot skolan. Det var mörkt på himlen, men det regnde inte, så vi hade tagit med oss paraply för säkerhets skull.

Sen plötsligt kom det en riktig kastvind mellan husen och sen var det som att någon öppnade en kran. Upp med paraplyet, men det hjälpte inte mycket, det skvätte lika mycket underifrån, som det forsade ner uppifrån! Och dawid visste jag inte vart han var. Men han var kvar vid brödståndet när regnet kom, så han fick söka skydd hos dom. Han hade ju bara t-shirt på sig, stackarn...

Blöta långt upp på benen kom vi fram tio minuter efter att föreläsningen börjat :)


En vanlig syn numera. Man borde kanske skaffa sig en såndär poncho...


Det känns som att man börjar bli ganska van med det här evinnerliga regnandet, men det ska nog mycket till för att man ska börja gilla det. När det vräker ner, som det gör nu, kan man inte göra någonting utanför dörren. Vi vill ju kunna åka in till stan på kvällarna och vi tänkte besöka en teknik-marknad som ska ligga inne i stan där man kan hitta olika teknikprylar och man ska kunna fynda en massa filmer också. VILL! :) Vi (eller kanske mest jag) vill åka till den stora textilmarknaden som också ligger inne i Ningbo. Köpa fina tyger och tillbehör till kläder och kuddar och gardiner :)
Men hur kul är det när det bara regnar heeeela tiiiden??


Regnar det lika mycket hos er eller är ni fortfarande välsignade med snö?

Kram och puss



Kommentarer
Mamma

Det regnar faktiskt hos oss också i dag. Men det är ju inga Kinesiska skyfall. Snö verkar det dröja med. Kanske är lika bra...så pappa hinner köpa sin efterlängtade snöslunga :-) Hoppas du har torkat upp nu. KRAM.

2008-11-09 @ 18:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0