Top of the class!

Lite goda nyheter så här på vinterkvisten :) Det gick jättebra på tentan i Affärskultur! Så skönt, äntligen ett VG på score cardet :) Han skrev också att han verkligen gillade att läsa vårt arbete :D Såå skönt! Men dawid var inte dålig han heller inte! Ynka fyra poäng bakom, 86 starka! så vi är ett riktigt radarpar! :)

Wohoo :) Ser ni? 100 på lektionsdeltagande... Så mycket skit som jag snackar så är det rena undret! :) Med det kanske är vad man kallar kvalificerat sktisnack hehe!


Jag jobbar fortfarande på Beijingbilderna, jag lovar! Men det har varit lite att göra här i dagarna. Vi fick nämligen "ok" om att vi kunde skicka med allt vårt bagage som vi shoppat här nere och som vi inte använder längre, i en kontainer från Hangzhou, så det blev panikpackning och snabbt iväg till grannkommun' för att langa iväg väskorna ut på stora öppna havet :) I typ fem veckor ska de guppa fram tills de når lilla Köping, och då är vi förmodligen också där! Perfekt! :) Tack, Stefan, för hjälpen, det gör skillnad kan jag lova! 70-80 kilo i övervikt på planet hade suttit fint i budgeten ;)



Å hej å hå...!



På tal om något helt annat...
En sak vi fick lära oss i Beijing var att äta grillspett! Mmmmm! Så goda dom är, och såå hett chili-starka! Dom står och grillar dom även här nere hos oss, på samma ställe som grillade majs förut, men vi har alltid varit lite skeptiska till njurar och hjärtan på spett. Men det finns faktiskt riktigt goda lamm- och biffspett. Och nu äter vi dom regelbundet, supergoda och det bränner så gott kring munnen :)


Snygga gänget! :) -Dawid tillsammans med familjen Roos (minus storebroren)

Grillspett på vintern... Whatt??

Det var lite i alla fall för att ni ska se att vi fortfarande finns med er! Beijingbilderna kommer snart!


Puss på er!

Ps. Och tack, Jessica för att du håller sån bra koll på vår lägenhet i dessa skälvande tider! Jordskalv i Kristianstad... det trodde jag då aldrig :)


Kommentarer
Jessica

Vilka toppstudenter ni är!! Starkt jobbat hörrni:) Nu får vi hoppas att lägenheten står kvar till ni kommer hem:) Kram!

2008-12-17 @ 17:53:10
Malin

Hej tjejen!! Nu börjar jag sakna dig massor! vet inte hur många gånger jag slagit ditt telefonnummer bara för att inse att du är i kinaland!! Massor med Kramar!!

2008-12-17 @ 20:09:22
URL: http://www.freewebs.com/malinah
Mamma

GRATTIS till era fina resultat! Bästa julklappen! Jag visste väl att du är top of the class Baby. Och snacka har du ju alltid varit haj på :-) Undrar vart du fått det i från förresten???

PUSS till er båda två!

2008-12-18 @ 09:10:27
Gustav

I Thailand provade jag grillad kycklingmage på spett... Smaken var ok men tanken fick det att vända runt lite i magen på mig.



Som tröst kan jag ju nämna att har haft datorhaveri här med. Jävla HP säger jag... Får hoppas Kalles funkar bättre...



Synd ni inte är här vid nyår, det blir storkalas i Fagersta... Men det kommer väl fler år.



Krambanan!

2008-12-19 @ 18:02:20
lina

ville bara säga att det är 7 dagar kvar =)

2008-12-19 @ 18:27:03
URL: http://paulinasjolins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0